pleje-til-din-vinterhud

Fillerina Blog Vinterhud

Pleje til din vinterhud

5 tips: Sådan beskytter du din hud mod frost og tørhed

Fugt er en essentiel del af sund hud. Det beskytter hudens naturlige barriere, regenererer elasticitet og forebygger fine linjer.

Forestil dig, at dit yderste hudlag epidermis er sammensat af fine plader, der holdes sammen af kroppens naturlige film. Når filmen løsnes af kulde, solskade eller tør luft, forsvinder en stor del fugt fra huden. Det kan give en overflade, der føles både tør og irritabel - og som lettere får linjer.

Men heldigvis kan du pleje dig godt på vej igennem årets mørke måneder.

Her kommer 5 måder du kan vedligeholde din hud i vintervejret:

#1: Få rigeligt med væske

Vand er frisk huds bedste ven.
Drik gerne en masse vand i løbet af dagen frem for på én gang, så din krop får mulighed for at absorbere så meget som muligt. Gør det til en lækker oplevelse! Tilsæt smag fra søde bær, agurk, citrusfrugter eller frisk mynte - hvad end du har lyst til. Varm the med ingefær og citron er også en god måde at få væske og varme i kroppen i de kolde måneder.

#2: Vask nænsomt

Vinter er hårdere ved hud end sommer.
Derfor skal du være forsigtig, når du renser dit ansigt. Vælg bløde rensecremer og mild sæbe over skintonic - og dup nænsomt med vatrondeller og håndklæde, når du er færdig.
Det tilbageholder fugten i huden og beskytter epidermis’ naturlige barriere.

Fillerina Cream 2

#3: Beskyt mod vind og vejr

Tilsæt pleje, der virker i dybden.
Mange produkter er gode til at vedligeholde hudens naturlige film, men formår ikke at tilføre næring under overfladen. Med en 14-dages Fillerina filler-kur giver du huden en intens 2-trins pleje med 6 hyaluronsyrer og peptider, der trænger ind og reparerer både fine linjer og fugtbalance.

Er din hud særligt vintertræt, kan du støtte den med Fillerina hudplejeseriens fugtgivende dagcreme med 6 hyaluronsyrer, kokosolie, xylitol og vitamin E - og afslutte dagen med en blødgørende Fillerina natcreme af 6 hyaluronsyrer, hvedekimolie, sød mandelolie, hybenrosekerneolie og shea butter.

#4: Dyrk solcremen

Solcreme er ikke kun til sommer.
Faktisk er vinter en særlig vigtig årstid at beskytte huden mod solens stråler. Op mod 80% af UV-strålingen reflekteres af sneen og øger din huds risiko for solskader markant. Vælg en god SPF 15 til ansigt, nakke og hænder og gentag gerne flere gange dagligt, hvis du er aktiv på skipisten.

#5: Spis sunde fedtsyrer

Giv vintermaden et ekstra boost.
Ingredienser som laks, valnødder, olivenolie og avocado er rige på vitaminer og sunde fedtsyrer som omega-3 og omega-6, der støtter hudens egen fugtbarriere og olieproduktion. Lad morgenkaffen og rødvinen stå, hvis huden er særligt irriteret. Koffein og alkohol er med til at udtørre huden og gøre den mere sårbar for vintervind og kulde.